Bohár Dani újabb remeklése!
Úriember biztosra nem fogad – éppen emiatt illetlen lett volna arra tenni, hogy a ballibsik undorító kútmérgezése felpörög az új Puskás Stadion megnyitója előtt. Sportnyelvben erre szokták mondani: fix egyes. A professzionális hergelők hozták a kötelezőt és már az átadó előtt elkezdték mocskolni a nemzet új labdarúgószentélyét.
Az aknamunka azzal kezdődött, hogy hangosan hirdették a tényekre a legritkább esetben sem ügyelő „hírportálok”: olyan jegyeket is eladtak a Puskás nyitómeccsére, ahonnan nem lehet látni a pályát. Ez nyilvánvalóan nettó baromság, ebből annyi igaz, hogy vannak olyan székek, ahonnan például a közvetítés miatt, a kamerák megfelelő elhelyezése érdekében korlátozott lehet a látás. Azt a jóindulatú médiumok nem tették hozzá, hogy ezeket a jegyeket a rendes ár töredékéért lehetett megvásárolni, illetve az is kimaradt az írásokból, hogy ez minden nagy nemzetközi mérkőzésen is így van.
Az új gyalázkodás tárgya pedig a parkolás, vagyis a parkolóhelyek hiánya. A hergelésre – érdekes módon – most nem a nevében csak négyeseket tartalmazó oldal, hanem a kettes és négyes számokból álló, rendkívül értékes munkát végző portál méltán elismert újságírója kezdett rá. A felkészültségéért minden tiszteletet megérdemlő zsurnaliszta azzal a hihetetlenül objektív címmel tálalta szellemi alkotását, hogy „A Puskás Aréna menedzsmentje elfelejtett szólni 68 ezer nézőnek: nincs parkolóhely”. A szerző azt nehezményezi leginkább, hogy a 68 ezer ember befogadására alkalmas stadionnak csupán 500 férőhelyes parkolója van. A már bántóan kiegyensúlyozott írást természetesen nagyon gyorsan, hasonló stílusban vette át a többi jó szándékú sajtótermék is. Ezzel – nyugodtan kijelenthetjük – kimaxolva a napi kútmérgezést.
Még véletlenül sem merem magam olyan magas szakmai színvonalon említeni, de még gondolni sem, mint a balliberális „kollégáim”, azonban az eget verő nívójú, mindig objektív lap rendkívül nagy tudású újságírójával ellentétben én kicsit utánanéztem a dolgoknak. Ezek egy része személyes tapasztalat, hiszen a nagyon komoly újságíróval ellentétben én már voltam Európa néhány stadionjában labdarúgó-mérkőzésen, a másik része pedig csupán annyi, hogy a méltán elismert zsurnalisztával szemben valószínűleg jobban használom az internet keresőmotorjait, illetve az is lehet, hogy a különféle idegen nyelvekkel jobb barátságban állok.
A magyar meccsekre biztosan gyakran járó libsik problémája az, hogy kevés a Puskás Stadionnál a parkolóhely. Még mielőtt kitérnék a nemzetközi példákra két gyors gondolat ezzel kapcsolatban. Nem a szabadelvűek azok, akik betiltanák az autóközlekedést nemcsak a nagyvárosokban, hanem az egész világon? Nem ők azok, akik mindenhova biciklivel mennek, rosszabb esetben tömegközlekedéssel? Illetve a másik. Kevés a parkoló? Lehetne kialakítani még többet, de ahhoz fákat kellene kivágni és beton lenne mindenhol. Most akkor melyik a jó megoldás? Ugye, ugye.
Az 500 férőhelyes parkolóhely üzenetértékű. Azt jelzi, hogy senki ne érkezzen autóval, a megemelkedett autósforgalom annyira leterhelné a környező utakat, hogy nagy valószínűséggel nemcsak a körút, hanem az egész város lebénulna emiatt, aminek ismét nem örülnének a budapestiek.
Labdarúgó-mérkőzésekre Európa-szerte inkább tömegközlekedéssel mennek a szurkolók. Kezdeném először a számomra kedves csapatok stadionjaival. Említésre méltó parkolóval nem rendelkezik a Real Madrid szentélye, a Santiago Bernabeu sem. Aki autóval érkezik, az a sportlétesítmény környékén le tudja tenni a kocsiját, de a klub is azt javasolja, hogy tömegközlekedéssel vagy gyalog érkezzenek a fanok, főleg azért, mert a Bernabeu Madrid központjából csupán 4 kilométerre van. A római Olimpiai Stadionba érkező szurkolókat már előre tájékoztatják, hogy a parkolás rendkívül bonyolult a stadion közelében, szóval mindenképpen tömegközlekedéssel érkezzenek mondjuk az AS Roma mérkőzéseire. Rómában még az is nehézség, hogy az Olimpiai Stadion nagyon távol van Róma központjától és a tömegközlekedés sem annyira megoldott. A metrótól még simán kell 30 percet sétálni, hogy elérjük a Olimpico bejáratát. Látom, hogy a kijelzők előtt morgolódnak a kútmérgezők, hogy oké, ez két példa, de mindkettő régi stadion. Az újaknál már biztosan van parkoló. 2017-ben készült el a felújított Wanda Metropolitano, amely az Atletico Madrid stadionja. A klub honlapján a létesítmény megközelítésére annyit írnak, hogy mindenki használjon tömegközlekedést. Ugyanis parkolási lehetőség csak azoknak van, akik engedéllyel rendelkeznek, vagyis az Atleticóhoz tartozó VIP-személyeknek.
Tudom, tudom! Kikerestétek, hogy a Bayern München stadionjának van a legnagyobb saját parkolóháza, amely 10 500 autót képes befogadni. Az egyetlen probléma ezzel az érveléssel, hogy az Allianz Arena elég távol van München központjától. Így egyszerűbb lehet autóval megközelíteni. Oda egyébként a tömegközlekedés sem túl gyors, hiszen a hosszú metrózást még egy körülbelül 20 perces séta követi a bejáratig. Meccsre a németek egyébként sokkal inkább járnak metróval, mint autóval, aminek egyszerű oka van: a bajor sörök.
Hasonló a helyzet a londoni Wembley-vel is, ahol ugyan van 3500 parkolóhely, de ez stadion is meglehetősen messze van a belvárostól, ahonnan majdnem egy óra kiérni tömegközlekedéssel.
A Puskás Stadion a Deák Ferenc tértől 10 perc metrózásra van, emellett jár arra villamos és troli is. A vidékről érkező szurkolóknak közel van a Keleti pályaudvar. A Puskás tömegközlekedéssel kiválóan megközelíthető, autóval érkezni észszerűtlen. Ha mégis valaki így dönt, mert nem vonatozik és nem metrózik, akkor a stadion közelében találni parkolóházat, illetve kicsit távolabb parkolóhelyet is, de ebben az esetben is a legokosabb megoldás távolabb letenni a gépjárművet és tömegközlekedni kicsit.
Ez az ügy egyébként nem a parkolási lehetőségről vagy annak hiányáról szól. Egyszerű politikai hergelésről van szó. A kútmérgezőknek az fáj, hogy a nemzet stadionját az Orbán-kormány alkotta meg, és ezt bizony még évtizedekig nézniük kell. Érthető ez a frusztráció olyan emberek részéről, akiknek az életük nagy teljesítménye, hogy rombolnak vagy éppen gátolják a fejlődést.
Ha már a fix egyes fogadásunknál tartunk. Előre szólok: a stadionban készpénzzel nem lehet fizetni, csak bankkártyával vagy okostelefonnal. Még mielőtt megírjátok, hogy ez milyen sz888r, a magyarok még ezt sem tudják elintézni és hergeltek egy újabb kört, szólok, ez bizony mindenhol így van Európában.
November 15. fekete nap lesz a liberális naptárban. 68 ezer büszke magyar ember szurkol majd a válogatottnak a nemzet új stadionjában. Ünnep lesz, amit még ti sem tudtok elrontani.
Bohár Dániel - www.888.hu
Úriember biztosra nem fogad – éppen emiatt illetlen lett volna arra tenni, hogy a ballibsik undorító kútmérgezése felpörög az új Puskás Stadion megnyitója előtt. Sportnyelvben erre szokták mondani: fix egyes. A professzionális hergelők hozták a kötelezőt és már az átadó előtt elkezdték mocskolni a nemzet új labdarúgószentélyét.
Az aknamunka azzal kezdődött, hogy hangosan hirdették a tényekre a legritkább esetben sem ügyelő „hírportálok”: olyan jegyeket is eladtak a Puskás nyitómeccsére, ahonnan nem lehet látni a pályát. Ez nyilvánvalóan nettó baromság, ebből annyi igaz, hogy vannak olyan székek, ahonnan például a közvetítés miatt, a kamerák megfelelő elhelyezése érdekében korlátozott lehet a látás. Azt a jóindulatú médiumok nem tették hozzá, hogy ezeket a jegyeket a rendes ár töredékéért lehetett megvásárolni, illetve az is kimaradt az írásokból, hogy ez minden nagy nemzetközi mérkőzésen is így van.
Az új gyalázkodás tárgya pedig a parkolás, vagyis a parkolóhelyek hiánya. A hergelésre – érdekes módon – most nem a nevében csak négyeseket tartalmazó oldal, hanem a kettes és négyes számokból álló, rendkívül értékes munkát végző portál méltán elismert újságírója kezdett rá. A felkészültségéért minden tiszteletet megérdemlő zsurnaliszta azzal a hihetetlenül objektív címmel tálalta szellemi alkotását, hogy „A Puskás Aréna menedzsmentje elfelejtett szólni 68 ezer nézőnek: nincs parkolóhely”. A szerző azt nehezményezi leginkább, hogy a 68 ezer ember befogadására alkalmas stadionnak csupán 500 férőhelyes parkolója van. A már bántóan kiegyensúlyozott írást természetesen nagyon gyorsan, hasonló stílusban vette át a többi jó szándékú sajtótermék is. Ezzel – nyugodtan kijelenthetjük – kimaxolva a napi kútmérgezést.
Még véletlenül sem merem magam olyan magas szakmai színvonalon említeni, de még gondolni sem, mint a balliberális „kollégáim”, azonban az eget verő nívójú, mindig objektív lap rendkívül nagy tudású újságírójával ellentétben én kicsit utánanéztem a dolgoknak. Ezek egy része személyes tapasztalat, hiszen a nagyon komoly újságíróval ellentétben én már voltam Európa néhány stadionjában labdarúgó-mérkőzésen, a másik része pedig csupán annyi, hogy a méltán elismert zsurnalisztával szemben valószínűleg jobban használom az internet keresőmotorjait, illetve az is lehet, hogy a különféle idegen nyelvekkel jobb barátságban állok.
A magyar meccsekre biztosan gyakran járó libsik problémája az, hogy kevés a Puskás Stadionnál a parkolóhely. Még mielőtt kitérnék a nemzetközi példákra két gyors gondolat ezzel kapcsolatban. Nem a szabadelvűek azok, akik betiltanák az autóközlekedést nemcsak a nagyvárosokban, hanem az egész világon? Nem ők azok, akik mindenhova biciklivel mennek, rosszabb esetben tömegközlekedéssel? Illetve a másik. Kevés a parkoló? Lehetne kialakítani még többet, de ahhoz fákat kellene kivágni és beton lenne mindenhol. Most akkor melyik a jó megoldás? Ugye, ugye.
Az 500 férőhelyes parkolóhely üzenetértékű. Azt jelzi, hogy senki ne érkezzen autóval, a megemelkedett autósforgalom annyira leterhelné a környező utakat, hogy nagy valószínűséggel nemcsak a körút, hanem az egész város lebénulna emiatt, aminek ismét nem örülnének a budapestiek.
Labdarúgó-mérkőzésekre Európa-szerte inkább tömegközlekedéssel mennek a szurkolók. Kezdeném először a számomra kedves csapatok stadionjaival. Említésre méltó parkolóval nem rendelkezik a Real Madrid szentélye, a Santiago Bernabeu sem. Aki autóval érkezik, az a sportlétesítmény környékén le tudja tenni a kocsiját, de a klub is azt javasolja, hogy tömegközlekedéssel vagy gyalog érkezzenek a fanok, főleg azért, mert a Bernabeu Madrid központjából csupán 4 kilométerre van. A római Olimpiai Stadionba érkező szurkolókat már előre tájékoztatják, hogy a parkolás rendkívül bonyolult a stadion közelében, szóval mindenképpen tömegközlekedéssel érkezzenek mondjuk az AS Roma mérkőzéseire. Rómában még az is nehézség, hogy az Olimpiai Stadion nagyon távol van Róma központjától és a tömegközlekedés sem annyira megoldott. A metrótól még simán kell 30 percet sétálni, hogy elérjük a Olimpico bejáratát. Látom, hogy a kijelzők előtt morgolódnak a kútmérgezők, hogy oké, ez két példa, de mindkettő régi stadion. Az újaknál már biztosan van parkoló. 2017-ben készült el a felújított Wanda Metropolitano, amely az Atletico Madrid stadionja. A klub honlapján a létesítmény megközelítésére annyit írnak, hogy mindenki használjon tömegközlekedést. Ugyanis parkolási lehetőség csak azoknak van, akik engedéllyel rendelkeznek, vagyis az Atleticóhoz tartozó VIP-személyeknek.
Tudom, tudom! Kikerestétek, hogy a Bayern München stadionjának van a legnagyobb saját parkolóháza, amely 10 500 autót képes befogadni. Az egyetlen probléma ezzel az érveléssel, hogy az Allianz Arena elég távol van München központjától. Így egyszerűbb lehet autóval megközelíteni. Oda egyébként a tömegközlekedés sem túl gyors, hiszen a hosszú metrózást még egy körülbelül 20 perces séta követi a bejáratig. Meccsre a németek egyébként sokkal inkább járnak metróval, mint autóval, aminek egyszerű oka van: a bajor sörök.
Hasonló a helyzet a londoni Wembley-vel is, ahol ugyan van 3500 parkolóhely, de ez stadion is meglehetősen messze van a belvárostól, ahonnan majdnem egy óra kiérni tömegközlekedéssel.
A Puskás Stadion a Deák Ferenc tértől 10 perc metrózásra van, emellett jár arra villamos és troli is. A vidékről érkező szurkolóknak közel van a Keleti pályaudvar. A Puskás tömegközlekedéssel kiválóan megközelíthető, autóval érkezni észszerűtlen. Ha mégis valaki így dönt, mert nem vonatozik és nem metrózik, akkor a stadion közelében találni parkolóházat, illetve kicsit távolabb parkolóhelyet is, de ebben az esetben is a legokosabb megoldás távolabb letenni a gépjárművet és tömegközlekedni kicsit.
Ez az ügy egyébként nem a parkolási lehetőségről vagy annak hiányáról szól. Egyszerű politikai hergelésről van szó. A kútmérgezőknek az fáj, hogy a nemzet stadionját az Orbán-kormány alkotta meg, és ezt bizony még évtizedekig nézniük kell. Érthető ez a frusztráció olyan emberek részéről, akiknek az életük nagy teljesítménye, hogy rombolnak vagy éppen gátolják a fejlődést.
Ha már a fix egyes fogadásunknál tartunk. Előre szólok: a stadionban készpénzzel nem lehet fizetni, csak bankkártyával vagy okostelefonnal. Még mielőtt megírjátok, hogy ez milyen sz888r, a magyarok még ezt sem tudják elintézni és hergeltek egy újabb kört, szólok, ez bizony mindenhol így van Európában.
November 15. fekete nap lesz a liberális naptárban. 68 ezer büszke magyar ember szurkol majd a válogatottnak a nemzet új stadionjában. Ünnep lesz, amit még ti sem tudtok elrontani.
Bohár Dániel - www.888.hu
Megjegyzések
Megjegyzés küldése