Ha tehetné csak a Gyurcsányistáknak énekelne...
Zsidó vagy sem az az énekesnő, akinek ötven éve jelent meg első nagylemeze, s akinek dalaihoz több generáció kötődik még abból az időből, amikor egyáltalán nem a politizáló Koncz Zsuzsa miatt zárták azokat a szívükbe, hanem mert az Illés, Metró, Omega nagy hármas mellett ő volt az egyik énekes idol a szocializmusban felnőtté váló s akkor is szórakozni vágyó s a régi dalok iránt ma is érdeklődő publikum számára. Bródy szövegei persze már akkor se szívlelték a rendszert. Ám akkor ez rokonszenves volt, mert nagy naivan a többség azt gondolta, hogy a kádárizmusból az egész társadalomnak elege van.
S amikor végre megbukott, utána jött a nagy meglepetés: ezzel egyáltalán nem volt mindenki így! Például maga Koncz Zsuzsa se. Bár az első húsz évben ez nem nagyon derült ki, mert a szocik és a libsik voltak javarészt kormányon, akiket tudott szeretni, akik Gyurcsány révén nyomták neki a Kossuth-díjat, meg minden földi jót.
Ám eljött 2010, amikor a valódi rendszerváltás bekövetkezett, amióta Koncz Zsuzsa „művészi” politizálása felerősödött. Művészit írok, mert valójában soha nem mondja ki konkrétan, hogy Orbán Viktort és rendszerét utálja, gyűlöli, de a Bródy féle szövegek nem hagynak kétséget a felől, kiről, miről van szó. A Mi lett belőled? című dallal konkrétan nagyot igyekszik rúgni a miniszterelnökbe. Íme, az utolsó sorai: „Hát mi lett belőled, mi lett belőled, mi történt veled / Hogy szégyenkezni kell miattad mindenkinek.” Ahhoz azonban gyáva, hogy megnevezze, kiről is van szó. Mert szerinte „A művészet nem arról szól, hogy megnevezzünk valakit. A művészet arról szól, hogy felmutassunk valami olyasmit, ami létezik.”
Csakhogy az embereket nem lehet hülyének nézni. Ők nagyon tisztában vannak vele, hogy Koncz Zsuzsa bizony Orbán Viktoron köszörüli a nyelvét, mint ahogy azzal is, hogy a szókimondást pénzügyi okokból nem meri felvállalni. Ellenkező esetben ugyanis nemhogy az Arénát, hanem a falusi kultúrházakat sem tudná megtölteni. Koncz Zsuzsa tudja ugyanis, hogy a közönsége nagy részével más politikai világban élnek. Az Aréna népe nem a liberális, Orbánfóbiás énekesnőre kíváncsi, hanem azokra a dalokra, amelyek a fiatalságukhoz kötik. Ezért ötvözi a régi, ahogy ő mondja „történelmi” dalait az újabb lemezein hallhatókkal. Nélkülük ugyanis nem állna meg a koncert, a történelmi dalok nélkül a kutya se lenne ma kíváncsi az Orbán ellen politizáló Koncz Zsuzsára. Ezen érzéseit eltitkolva valójában becsapja a közönség nagy részét, ő ugyanis legszívesebben a gyurcsányistákkal megtöltött Arénában énekelne. Koncznak az a szerencséje, hogy a közönség nosztalgiázási vágya felülírja az énekesnő rendszerrel szembeni érzéseit. Egyszerűen tesznek rá, jól akarják érezni magukat és kész.
Ez azonban nem ok arra, hogy a Magyar Narancs az interjú címében Koncz Zsuzsa esetleges zsidóságára utaló mondatot emeljen ki az interjúból. Ez egyszerűen undorító, visszataszító, elutasítandó, mi több, senkit nem érdekel. (Azokat a névtelen idiótákat ne hozzuk ide, akik az év elején Dávid-csillagot rajzoltak Vámos Miklós és Koncz Zsuzsa kiplakátolt fényképeire a hirdetőoszlopokon.)
Ilyen durva provokációra csak azok ragadtathatják látszólag büntetlenül magukat, akiknek Heller Ágnes, Konrád György és a többi liberálisvezér önös hatalmi érdekből a Bitó-szalonban vagy a Spinoza házban megsimogatta a fejüket. A társadalom szigorú büntetését azonban még több cikluson keresztül el kell viselniük.
(Fotó: Blikk/Pozsonyi Zita)
Horváth K. József - https://leander.blogstar.hu/
Az embernek általában nem a származása a taszító, hanem a viselkedése, vagy amit mond. Nem kellene mindig a származást pajzsként maguk elé tartani, ha valami undorítót csinálnak, mondanak, és ezért megvetik őket.
VálaszTörlésEgyetértek! Köpönyegforgató bagázs ez! Amúgy én sosem szerettem Koncz anyu hangját.
TörlésKinek hiányzik egy ilyen ostoba csűrés-csavarás? Nem útálhattok még elegket?
VálaszTörlés