Ezek aztán nem szívbajosak!
A terézvárosi ellenzéki koalíció
egységes támogatásával Bodnár Zoltánt bízták meg a kerület vagyonának
kezelésével – tudta meg a PestiSrácok.hu. Ezzel a tízmilliárdos kárt
okozó brókerbotrányként ismert ügy egyik kulcsfigurája kapta meg a
kasszakulcsot. Bodnár fő támogatója a VI. kerület momentumos
polgármestere, Soproni Tamás volt, aki szerint patronáltja nevét
korábban sem hozták összefüggésbe korrupciós üggyel, és az egyik
legtisztább kezű szakember hírében áll. A brókerbotrányt végül megúszó
SZDSZ-es pénzcsinálójának, Bodnár Zoltánnak vélhetőleg némi előnye van a
bonyolultabb ügyek kezelésében, a városvezető ugyanis nemrég
panaszkodott arra, hogy az egyszerű önkormányzati iratok értelmezésével
is gondjai akadnak.
Mint arról a PestiSrácok.hu elsőként beszámolt,
a terézvárosi ellenzéki koalíció támogatását élvezi már egy ideje a
Kulcsár Attila-féle, tizenhét évvel ezelőtti brókerbotrány egyik
főszereplője, az SZDSZ egykori pénzmágusa. Bodnár Zoltán
megbízásáról az eredeti tervek szerint szerdán döntöttek volna; a
kinevezés előtt Soproni Tamás ugyan elismerte portálunknak, hogy Bodnár
neve is benne van a kalapban, de igyekezett ennek jelentőségét
bagatellizálni.
Ahogy azt 2014-ben megírtuk,
a Kulcsár Attila-féle, tizenhét évvel ezelőtti brókerbotrány egyik
főszereplője volt Bodnár Zoltán, az SZDSZ egykori pénzmágusa, a
Liberálisok 2014-es “komoly ellenzéki” főpolgármester-jelöltje. A
PestiSrácok.hu birtokába került ugyanis a K&H-per során készült sok
száz órányi dokumentumértékű videofelvétel azon részlete, amelyben az
Állami Autópálya Kezelő akkori vezérigazgató-helyettese, mint tanú
állította: Bodnár Zoltán 2002. december 30-án, a munkaidő után
arra utasította, hogy 13 milliárd forintot azonnal utaljon át a
Kulcsár-féle K&H Equities számlájára. Oknyomozó cikkünkben
egy tanúvallomásra hivatkozva feltártuk: 2002-ben Bodnár Zoltán, a
Nemzeti Autópálya Rt. akkori vezérigazgatója és az Állami Autópálya
Kezelő Rt. akkori elnöke arra utasította Hajdú Lászlót, az Állami
Autópálya Kezelő Rt. gazdasági vezérigazgató-helyettesét, hogy azonnal
induljon vissza munkahelyére, mert át kell utalni a K&H Equitiesnek
sok-sok pénzt… Hogy pontosan mennyit? Szokatlanul sokat, és szokatlan
volt az is, ahogy emelkedett a milliárdos összeg a telefonbeszélgetés
során. A politikával összefonódva részvény-pilótajátékot
játszó Kulcsár Attila, a K&H Equities üzletágvezető brókere ugyanis
az Állami Autópálya Kezelő pénzéből vásárolta fel a magyar műanyagipar
gyöngyszemét, azaz a Pannonplastot. A brókerbotrány egyik kulcskérdése a magyar műanyagipar gyöngyszeméért – a Pannonplastért – folytatott harc volt. A
cég részvényeinek megvásárlásához azonban milliárdok kellettek. Ennyi
szabadon mozgatható tőkéje Kulcsár Attilának a K&H Equities fekete-
vagy fehérkasszájában sem volt; ehhez kellettek az állami sztrádapénzek. Azok
a pénzek, amelyek a jövőben megépítendő autópályák és főutak
területeinek megvásárlásához voltak félretéve – elméletileg. A
Pannonplastot később óriási haszonnal adták volna tovább – megvolt már
az orosz vevő is. Az ügylet valóságos kiagyalóit máig nem ismerjük – a
hatóságok a háttéremberek személyére nem derítettek fényt.
Ritka búza, ritka árpa, ritka ...
VálaszTörlés