Hadházy Ákos tesztel
Vajon kik állhatnak a vírusszűréssel kapcsolatos hazug rágalmak mögött?
A 24.hu-n jelent meg egy cikk Spirk József aláírásával és Hadházy Ákos súgásával, amely az Országos Vérellátó Szolgálat (OVSZ) vírustesztjeinek közbeszerzését (a közbeszerzés hiányát) veszi górcső alá. A 24.hu cikke Hadházy Ákos úgynevezett „korrupciófigyelő” performanszain alapul, amelyek keretében Hadházy tisztességes embereket rágalmaz meg vagy önszorgalomból, vagy pénzért, ez majd egyszer kiderül. Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen, miért éppen Hadházy küzdene ingyen a korrupció ellen, persze ez nem tényállítás, csak afféle sejtetés, amit Hadházy szokott alkalmazni abban az esetben, amikor maga is tudja, hogy hazudozik, de politikai okokból és/vagy megbízója elvárásai szerint muszáj teljesítenie.
Ez a vírustesztek körüli (mű)botránykeltés pontosan ilyen eset.
És még egy rendes, tisztességes botrányra sem futotta ezúttal, ugyanis párját ritkítóan rövid életű volt a cikk a 24.hu-n, alig néhány órával megjelenése után már el is tüntették. Nem, nem hátrébb rakták, nem eldugták, egyszerűen eltűnt a felületről. És akkor lássuk a tényeket!
„A Bayer Zsolt felesége által vezetett Országos Vérellátó Szolgálat tendereit egymás után semmisítették meg a törvénysértések miatt, ezért közbeszerzés nélkül vásároltak” – szól a kíméletlen, megfellebbezhetetlennek szánt szentencia Spirk tollából és Hadházy lyukas zoknijából.
A tények: gyakorlatilag 2008 óta nem volt huzamos vagy sikeresnek nevezhető közbeszerzés ebben a tárgykörben az OVSZ-nél. Voltak ilyen-olyan próbálkozások, pár hónapos tenderek, miegyebek. Ez persze még önmagában semmit nem jelent, Hadházy logikájából az következnék, hogy akkor az OVSZ vezetői gyakorlatilag régóta képtelenek kiírni egy tisztességes közbeszerzést. Igen ám, de Hadházynak nem logikája van, hanem pusztán aljassága, tisztességtelensége és becstelensége, amely a megbízói akarata és érdeke szerint lép mindig működésbe. Hadházy a „lónak a f…sza”, amely működésbe lép, ha sárlik a kanca, esetünkben a sárlás a politikai érdek vagy valami egyéb (ez megint sejtetés!).
Nos, az OVSZ azért nem tudott sikeresen lezárni egy közbeszerzést sem ebben a témakörben, mert az érdekelt cégek élethalálharcot vívnak egymással a tender megnyeréséért, és ezen élethalálharc egyik módja, hogy a vesztes cég állandóan megtámadja a tendert annak érdekében, hogy a győztest ne lehessen kihirdetni és ne lehessen aláírni a szerződést a tenderben kiírt időtartamra.
Nem árt tudni azt sem, hogy az eredménytelen közbeszerzés nem célja és nem érdeke az OVSZ-nek, tekintettel arra, hogy a vérkészítmények vírusszűrése jogszabályok által előírt, kötelező feladata a vérellátónak. Az OVSZ legfeljebb szakmai szempontok (például technológiaváltás vagy nemzetközi ajánlások) miatt von vissza egy közbeszerzést. Ez ügyben a 2008 előtti időről az OVSZ-nek nincs információja, ugyanis az adminisztráció elektronikus átállása során az archiválás nem történt meg teljeskörűen.
Amúgy az OVSZ évente átlagosan negyven közbeszerzési tendert ír ki, vagyis dr. Matusovits Andrea és elődje, dr. Drexler Donát vezetése alatt nagyjából kétszáz tendert hirdetett meg az OVSZ, ebből pedig három (azaz három!) elmarasztaló ítélet született a Közbeszerzési Döntőbizottság részéről. Ha mindenki ilyen eredményesen dolgozna, ha például Hadházy kétszáz megszólalásából csak háromszor hazudna, egész jól állnánk.
Amúgy pedig feleségem, dr. Matusovits Andrea vezetése alatt mindössze egyetlen esetben történt ilyen döntés, pontosan a vírustesztekkel kapcsolatos közbeszerzés kapcsán, amelyet most Hadházy emleget, ám érdemes megvizsgálni ezt a közbeszerzést és a döntőbizottság elmarasztalását közelebbről! Kezdjük a közbeszerzés kronológiájával.
Az OVSZ 2018 tavaszán írta ki nyílt közbeszerzési eljárását Szűrő- és konfirmáló tesztek adásvételi keretszerződéssel vegyes használati szerződése tárgykörben, és 2018. április 25-én küldte be az Állami Egészségügyi Ellátó Központba (ÁEEK). (Ekkor még nem a feleségem az OVSZ vezetője!) A tendert az ÁEEK 2018. május 30-án töltötte fel az Egységes Monitoring és Információs Rendszerbe (EMIR), és küldte meg a Miniszterelnökségnek. Az eljárást 2018. november 14-én indították meg. Ekkor már feleségem az OVSZ első számú vezetője volt. Módosítás: 2018. december 19. Ez csak az ajánlattételi határidőt érintette az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer (EKR) működési hibája miatt. Tenderbontás: 2018. december 28. Miniszterelnökség támogató tartalmú záró tanúsítványa: 2019. április 26. Eredményhirdetés: 2019. április 26., eredményes eljárás, nyertes ajánlattevő: Diagon Kft. Szerződéskötési moratórium lejárta: 2019. május 6. Szerződéskötés tervezett időpontja: 2019. május 7.
Ez eddig – bármennyire is a hivatali bikkfanyelven van megfogalmazva – érthető és remek, ez (lett volna) a normál „üzemmenet”. Csak hát itt jön képbe a tenderen induló cégek élethalálharca. Lássuk csak!
A tenderen vesztes cég 2019. április 29-én iratbetekintést kérelmez az EKR-en keresztül. Majd benyújt egy előzetes vitarendezési kérelmet 2019. május 6-án. Ez szerződéskötési moratóriumot eredményez a győztes céggel. Ezt követően jön a szokásos időhúzás: válaszadások, viszontválaszok stb., az idő pedig megy.
Miután a mindenféle iratbetekintések, válaszok és viszontválaszok lezajlottak, a vesztes cég jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottságnak (KDB) 2019. május 17-én. Ez a szerződéskötést a győztes féllel felfüggeszti a közbeszerzési törvény 131. (7) bekezdése alapján. (A szerződés nem köthető meg, ameddig a döntőbizottság határozatot nem hoz.)
A KDB jogorvoslati eljárást megindító végzésének dátuma: 2019. június 3. Az eljárás kiterjesztéséről szóló KDB-határozat: 2019. június 17. A jogorvoslati eljárás lezárása: 2019. július 4. A határozat szerint a KDB megsemmisíti a felhívást, az ajánlatkérő döntéseit és eljárási cselekményeit, így már egyik ajánlattevővel sem köthető szerződés. Fontos tudni, hogy a KDB a jogorvoslati kérelemben felsorolt elemeket nem vizsgálta, mivel az ajánlatkérő döntéseinek megsemmisítése az eljárást lezáró döntést is megsemmisíti, így nincsen nyertes ajánlat, aminek az érvényességét a vesztes cég kifogásolta a kérelemben.
Eddig megint a hivatali bikkfanyelv, és akkor nézzük meg, miért támadta meg a vesztes a tendert, és mivel akadályozta meg az eredmény kihirdetését. Most kezd a dolog igazán izgalmassá válni!
A Roche Kft. az „automaták bérleti díja” és a „specificitás értékelése” miatt támadta meg a tendert és a tenderen győztes céget. A „specificitás értékelése” elnevezésű pont az eredmény szempontjából amúgy mindegy lett volna, nem befolyásolta volna a végeredményt, annyival jobb volt a győztes árajánlata.
Az „automaták bérleti díja” még ennél is izgalmasabb: a vesztes azért támadta meg a tendert, mert a győztes a vírustesztek elvégzéséhez szükséges automatákat ingyen (azaz nulla forintért!) biztosította az OVSZ-nek. Amúgy a KDB-hez benyújtott észrevételében a győztes kifejtette, miszerint számos olyan közbeszerzési eljárás van, ahol a Roche Magyarország Kft. is díjmentesen, azaz nulla forintért ajánlott készüléket a szerződés időtartamára. Érdekes, hogy ezekkel az eljárásokkal kapcsolatban a Roche nem indított vitarendezést vagy nyújtott be jogorvoslati kérelmet, hanem ajánlatot tett, és adott esetben nyert és szerződést is kötött. No lám! Minden szentnek maga felé hajlik a keze!
Ne próbálják megérteni, senkinek sem sikerült eddig…
Ám ami még ennél is érthetetlenebb, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság ezen nyilvánvalóan mondvacsinált, légből kapott, hamis, kizárólag a tender eredményes lezárását megakadályozni akaró hivatkozásoknak helytadott. Hogy még érthetetlenebb legyen: a KDB az állam érdekeit kell figyelje és érvényesítse, miképpen az OVSZ-nek is ez az egyik feladata, természetesen a vérellátás zavartalan és biztonságos lebonyolítása mellett. S akkor egy vesztes cég megtámad egy tendert azzal, hogy a győztes ingyen adja a gépeit az állami cégnek (esetünkben az OVSZ-nek), és ennek a döntőbizottság helytad, a tendert megsemmisíti, az OVSZ-re pedig büntetést szab ki.
Esetünkben amúgy a büntetés semmit sem jelent az államkassza szempontjából, hiszen az állami cég fizet büntetést az államnak, pénz az ablakban, ahogy a kártyások mondják. De még ennél is fontosabb, hogy a döntőbizottság maga is érzi a dolog szürrealitását. A kiróható bírság maximális összegét ugyanis a közbeszerzési törvény rögzíti a közbeszerzési érték tíz százalékában. Esetünkben ez hatmilliárd forint, vagyis ha itt bármilyen komoly ügyről lenne szó, akkor 600 milliós bírságot is kiszabhatott volna a KDB. Ehhez képest a büntetés ötmillió forint, a közbeszerzési érték 0,08 százaléka. És a KDB kimondja: „Az ajánlatkérő javára mérlegelte, hogy a jogsértést a közbeszerzési eljárás feltételrendszere vonatkozásában állapította meg, a megsemmisítés által a jogsértés reparálható. Figyelembe vette azt is, hogy a jogsértés nyilvánvalóan szándékos volta nem volt megállapítható.”
Remek! Mindenesetre a vesztes elérte, hogy ne legyen eredményes a tender.
Miután ez a helyzet előállt, az OVSZ-nek nem volt más választása, mint az addig is szűrést végző cég szolgáltatását igénybe venni, ugyanis vírusszűrés nélkül nem lehet vérellátást folytatni. Ennyit még egy lyukas zokni is képes felfogni.
Amit pedig ezeken felül érdemes még tudni. A győztes kft. 2008 óta (!) a vírustesztek beszállítója az OVSZ-nek. Miután 2018-ban dr. Drexler Donát kiírta a tendert, amelyet aztán feleségem, dr. Matusovits Andrea vitt (volna) végig, a Diagon Kft. mindjárt a saját korábbi árainál 25 százalékkal olcsóbb ajánlatot adott az OVSZ-nek! 2008-tól a tender kiírásáig havi százmillió forintért végezte ezt a szolgáltatást, majd hirtelen ez az ár lezuhant havi 75 millió forintra. A tenderen vesztes, majd a tendert sikeresen megtámadó Roche évi 120 millió forinttal adott magasabb árajánlatot a Diagon Kft. ajánlatánál. A tender négy évre szólt, vagyis a Diagon új ajánlatával az állam évi 300 millió forintot, vagyis négy év alatt 1,2 milliárd forintot spórolt (volna) meg. Ehhez vegyék hozzá a Roche által megtámadott nullaforintos automatadíjat is!
Tehát feleségem, dr. Matusovits Andrea, illetve elődje, dr. Drexler Donát csak a vírusteszteken évi 300 millió forint többletet juttatott az államkasszába azzal, hogy kiírták a tendert, illetve azzal, hogy a mondvacsinált okokból, a lényegesen magasabb árajánlatot adó, így vesztes cég által megtámadott és végül meghiúsult közbeszerzés ellenére az eredetileg sokkal kedvezőbb ajánlatot benyújtó céggel végeztetik továbbra is a vírusszűrést, kikötve, hogy nem adhatnak magasabb árat, mint amit ajánlattételkor adtak, s hogy az automatákat továbbra is ingyen biztosítják addig, amíg az új eljárás, mely folyamatban van (2020. január 14-én küldték meg ellenőrzésre a felettes szerveknek), le nem záródik eredményesen, azért, hogy az OVSZ a kötelezően, jogszabályban előírt feladatait el tudja látni.
Ehhez tegyük hozzá, hogy a Hadházyhoz hasonló lelkületű, becsületű és tisztességű Élő Anita által megtámadott vérplazmaeladásból 2017-től 2019-ig évi 450 millióval, 2019-től pedig még 150 millióval, vagyis 600 millióval több pénz folyik be az államkasszába. Vagyis az OVSZ mostani és ezt megelőző vezetése a korábbinál lényegesen olcsóbban vásárol a piaci szereplőktől és lényegesen drágábban ad el a piaci szereplőknek, aminek köszönhetően egy gyors számítás szerint 2017 óta plusz 2,8 milliárd forint többletet juttattak az államkasszába. Ők úgy korruptak, hogy olcsóbban vesznek, drágábban adnak, és nem tesznek zsebre semmit.
Nos, ezt emlegeti a korrupciófigyelőben Hadházy, erről hazudozik korrupciót Élő.
S akkor tegyék fel maguknak a kérdést: vajon kik állhatnak a vírusszűréssel kapcsolatos hazug rágalmak mögött, kik állhatnak a plazmaeladással kapcsolatos hazug rágalmak mögött? És azon is érdemes eltöprengeni, vajon Hadházy és Élő csak ötleteket kap az aljas és becstelen hazudozáshoz, emberek megrágalmazásához vagy egyéb juttatást is?
Tudják, semmi tényállítás, csak kérdésfeltevés és sejtetés. Ahogy ezek a rohadékok csinálják.
Bayer Zsolt - www.magyarnemzet.hu
Vajon kik állhatnak a vírusszűréssel kapcsolatos hazug rágalmak mögött?
A 24.hu-n jelent meg egy cikk Spirk József aláírásával és Hadházy Ákos súgásával, amely az Országos Vérellátó Szolgálat (OVSZ) vírustesztjeinek közbeszerzését (a közbeszerzés hiányát) veszi górcső alá. A 24.hu cikke Hadházy Ákos úgynevezett „korrupciófigyelő” performanszain alapul, amelyek keretében Hadházy tisztességes embereket rágalmaz meg vagy önszorgalomból, vagy pénzért, ez majd egyszer kiderül. Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen, miért éppen Hadházy küzdene ingyen a korrupció ellen, persze ez nem tényállítás, csak afféle sejtetés, amit Hadházy szokott alkalmazni abban az esetben, amikor maga is tudja, hogy hazudozik, de politikai okokból és/vagy megbízója elvárásai szerint muszáj teljesítenie.
Ez a vírustesztek körüli (mű)botránykeltés pontosan ilyen eset.
És még egy rendes, tisztességes botrányra sem futotta ezúttal, ugyanis párját ritkítóan rövid életű volt a cikk a 24.hu-n, alig néhány órával megjelenése után már el is tüntették. Nem, nem hátrébb rakták, nem eldugták, egyszerűen eltűnt a felületről. És akkor lássuk a tényeket!
„A Bayer Zsolt felesége által vezetett Országos Vérellátó Szolgálat tendereit egymás után semmisítették meg a törvénysértések miatt, ezért közbeszerzés nélkül vásároltak” – szól a kíméletlen, megfellebbezhetetlennek szánt szentencia Spirk tollából és Hadházy lyukas zoknijából.
A tények: gyakorlatilag 2008 óta nem volt huzamos vagy sikeresnek nevezhető közbeszerzés ebben a tárgykörben az OVSZ-nél. Voltak ilyen-olyan próbálkozások, pár hónapos tenderek, miegyebek. Ez persze még önmagában semmit nem jelent, Hadházy logikájából az következnék, hogy akkor az OVSZ vezetői gyakorlatilag régóta képtelenek kiírni egy tisztességes közbeszerzést. Igen ám, de Hadházynak nem logikája van, hanem pusztán aljassága, tisztességtelensége és becstelensége, amely a megbízói akarata és érdeke szerint lép mindig működésbe. Hadházy a „lónak a f…sza”, amely működésbe lép, ha sárlik a kanca, esetünkben a sárlás a politikai érdek vagy valami egyéb (ez megint sejtetés!).
Nos, az OVSZ azért nem tudott sikeresen lezárni egy közbeszerzést sem ebben a témakörben, mert az érdekelt cégek élethalálharcot vívnak egymással a tender megnyeréséért, és ezen élethalálharc egyik módja, hogy a vesztes cég állandóan megtámadja a tendert annak érdekében, hogy a győztest ne lehessen kihirdetni és ne lehessen aláírni a szerződést a tenderben kiírt időtartamra.
Nem árt tudni azt sem, hogy az eredménytelen közbeszerzés nem célja és nem érdeke az OVSZ-nek, tekintettel arra, hogy a vérkészítmények vírusszűrése jogszabályok által előírt, kötelező feladata a vérellátónak. Az OVSZ legfeljebb szakmai szempontok (például technológiaváltás vagy nemzetközi ajánlások) miatt von vissza egy közbeszerzést. Ez ügyben a 2008 előtti időről az OVSZ-nek nincs információja, ugyanis az adminisztráció elektronikus átállása során az archiválás nem történt meg teljeskörűen.
Amúgy az OVSZ évente átlagosan negyven közbeszerzési tendert ír ki, vagyis dr. Matusovits Andrea és elődje, dr. Drexler Donát vezetése alatt nagyjából kétszáz tendert hirdetett meg az OVSZ, ebből pedig három (azaz három!) elmarasztaló ítélet született a Közbeszerzési Döntőbizottság részéről. Ha mindenki ilyen eredményesen dolgozna, ha például Hadházy kétszáz megszólalásából csak háromszor hazudna, egész jól állnánk.
Amúgy pedig feleségem, dr. Matusovits Andrea vezetése alatt mindössze egyetlen esetben történt ilyen döntés, pontosan a vírustesztekkel kapcsolatos közbeszerzés kapcsán, amelyet most Hadházy emleget, ám érdemes megvizsgálni ezt a közbeszerzést és a döntőbizottság elmarasztalását közelebbről! Kezdjük a közbeszerzés kronológiájával.
Az OVSZ 2018 tavaszán írta ki nyílt közbeszerzési eljárását Szűrő- és konfirmáló tesztek adásvételi keretszerződéssel vegyes használati szerződése tárgykörben, és 2018. április 25-én küldte be az Állami Egészségügyi Ellátó Központba (ÁEEK). (Ekkor még nem a feleségem az OVSZ vezetője!) A tendert az ÁEEK 2018. május 30-án töltötte fel az Egységes Monitoring és Információs Rendszerbe (EMIR), és küldte meg a Miniszterelnökségnek. Az eljárást 2018. november 14-én indították meg. Ekkor már feleségem az OVSZ első számú vezetője volt. Módosítás: 2018. december 19. Ez csak az ajánlattételi határidőt érintette az Elektronikus Közbeszerzési Rendszer (EKR) működési hibája miatt. Tenderbontás: 2018. december 28. Miniszterelnökség támogató tartalmú záró tanúsítványa: 2019. április 26. Eredményhirdetés: 2019. április 26., eredményes eljárás, nyertes ajánlattevő: Diagon Kft. Szerződéskötési moratórium lejárta: 2019. május 6. Szerződéskötés tervezett időpontja: 2019. május 7.
Ez eddig – bármennyire is a hivatali bikkfanyelven van megfogalmazva – érthető és remek, ez (lett volna) a normál „üzemmenet”. Csak hát itt jön képbe a tenderen induló cégek élethalálharca. Lássuk csak!
A tenderen vesztes cég 2019. április 29-én iratbetekintést kérelmez az EKR-en keresztül. Majd benyújt egy előzetes vitarendezési kérelmet 2019. május 6-án. Ez szerződéskötési moratóriumot eredményez a győztes céggel. Ezt követően jön a szokásos időhúzás: válaszadások, viszontválaszok stb., az idő pedig megy.
Miután a mindenféle iratbetekintések, válaszok és viszontválaszok lezajlottak, a vesztes cég jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottságnak (KDB) 2019. május 17-én. Ez a szerződéskötést a győztes féllel felfüggeszti a közbeszerzési törvény 131. (7) bekezdése alapján. (A szerződés nem köthető meg, ameddig a döntőbizottság határozatot nem hoz.)
A KDB jogorvoslati eljárást megindító végzésének dátuma: 2019. június 3. Az eljárás kiterjesztéséről szóló KDB-határozat: 2019. június 17. A jogorvoslati eljárás lezárása: 2019. július 4. A határozat szerint a KDB megsemmisíti a felhívást, az ajánlatkérő döntéseit és eljárási cselekményeit, így már egyik ajánlattevővel sem köthető szerződés. Fontos tudni, hogy a KDB a jogorvoslati kérelemben felsorolt elemeket nem vizsgálta, mivel az ajánlatkérő döntéseinek megsemmisítése az eljárást lezáró döntést is megsemmisíti, így nincsen nyertes ajánlat, aminek az érvényességét a vesztes cég kifogásolta a kérelemben.
Eddig megint a hivatali bikkfanyelv, és akkor nézzük meg, miért támadta meg a vesztes a tendert, és mivel akadályozta meg az eredmény kihirdetését. Most kezd a dolog igazán izgalmassá válni!
A Roche Kft. az „automaták bérleti díja” és a „specificitás értékelése” miatt támadta meg a tendert és a tenderen győztes céget. A „specificitás értékelése” elnevezésű pont az eredmény szempontjából amúgy mindegy lett volna, nem befolyásolta volna a végeredményt, annyival jobb volt a győztes árajánlata.
Az „automaták bérleti díja” még ennél is izgalmasabb: a vesztes azért támadta meg a tendert, mert a győztes a vírustesztek elvégzéséhez szükséges automatákat ingyen (azaz nulla forintért!) biztosította az OVSZ-nek. Amúgy a KDB-hez benyújtott észrevételében a győztes kifejtette, miszerint számos olyan közbeszerzési eljárás van, ahol a Roche Magyarország Kft. is díjmentesen, azaz nulla forintért ajánlott készüléket a szerződés időtartamára. Érdekes, hogy ezekkel az eljárásokkal kapcsolatban a Roche nem indított vitarendezést vagy nyújtott be jogorvoslati kérelmet, hanem ajánlatot tett, és adott esetben nyert és szerződést is kötött. No lám! Minden szentnek maga felé hajlik a keze!
Ne próbálják megérteni, senkinek sem sikerült eddig…
Ám ami még ennél is érthetetlenebb, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság ezen nyilvánvalóan mondvacsinált, légből kapott, hamis, kizárólag a tender eredményes lezárását megakadályozni akaró hivatkozásoknak helytadott. Hogy még érthetetlenebb legyen: a KDB az állam érdekeit kell figyelje és érvényesítse, miképpen az OVSZ-nek is ez az egyik feladata, természetesen a vérellátás zavartalan és biztonságos lebonyolítása mellett. S akkor egy vesztes cég megtámad egy tendert azzal, hogy a győztes ingyen adja a gépeit az állami cégnek (esetünkben az OVSZ-nek), és ennek a döntőbizottság helytad, a tendert megsemmisíti, az OVSZ-re pedig büntetést szab ki.
Esetünkben amúgy a büntetés semmit sem jelent az államkassza szempontjából, hiszen az állami cég fizet büntetést az államnak, pénz az ablakban, ahogy a kártyások mondják. De még ennél is fontosabb, hogy a döntőbizottság maga is érzi a dolog szürrealitását. A kiróható bírság maximális összegét ugyanis a közbeszerzési törvény rögzíti a közbeszerzési érték tíz százalékában. Esetünkben ez hatmilliárd forint, vagyis ha itt bármilyen komoly ügyről lenne szó, akkor 600 milliós bírságot is kiszabhatott volna a KDB. Ehhez képest a büntetés ötmillió forint, a közbeszerzési érték 0,08 százaléka. És a KDB kimondja: „Az ajánlatkérő javára mérlegelte, hogy a jogsértést a közbeszerzési eljárás feltételrendszere vonatkozásában állapította meg, a megsemmisítés által a jogsértés reparálható. Figyelembe vette azt is, hogy a jogsértés nyilvánvalóan szándékos volta nem volt megállapítható.”
Remek! Mindenesetre a vesztes elérte, hogy ne legyen eredményes a tender.
Miután ez a helyzet előállt, az OVSZ-nek nem volt más választása, mint az addig is szűrést végző cég szolgáltatását igénybe venni, ugyanis vírusszűrés nélkül nem lehet vérellátást folytatni. Ennyit még egy lyukas zokni is képes felfogni.
Amit pedig ezeken felül érdemes még tudni. A győztes kft. 2008 óta (!) a vírustesztek beszállítója az OVSZ-nek. Miután 2018-ban dr. Drexler Donát kiírta a tendert, amelyet aztán feleségem, dr. Matusovits Andrea vitt (volna) végig, a Diagon Kft. mindjárt a saját korábbi árainál 25 százalékkal olcsóbb ajánlatot adott az OVSZ-nek! 2008-tól a tender kiírásáig havi százmillió forintért végezte ezt a szolgáltatást, majd hirtelen ez az ár lezuhant havi 75 millió forintra. A tenderen vesztes, majd a tendert sikeresen megtámadó Roche évi 120 millió forinttal adott magasabb árajánlatot a Diagon Kft. ajánlatánál. A tender négy évre szólt, vagyis a Diagon új ajánlatával az állam évi 300 millió forintot, vagyis négy év alatt 1,2 milliárd forintot spórolt (volna) meg. Ehhez vegyék hozzá a Roche által megtámadott nullaforintos automatadíjat is!
Tehát feleségem, dr. Matusovits Andrea, illetve elődje, dr. Drexler Donát csak a vírusteszteken évi 300 millió forint többletet juttatott az államkasszába azzal, hogy kiírták a tendert, illetve azzal, hogy a mondvacsinált okokból, a lényegesen magasabb árajánlatot adó, így vesztes cég által megtámadott és végül meghiúsult közbeszerzés ellenére az eredetileg sokkal kedvezőbb ajánlatot benyújtó céggel végeztetik továbbra is a vírusszűrést, kikötve, hogy nem adhatnak magasabb árat, mint amit ajánlattételkor adtak, s hogy az automatákat továbbra is ingyen biztosítják addig, amíg az új eljárás, mely folyamatban van (2020. január 14-én küldték meg ellenőrzésre a felettes szerveknek), le nem záródik eredményesen, azért, hogy az OVSZ a kötelezően, jogszabályban előírt feladatait el tudja látni.
Ehhez tegyük hozzá, hogy a Hadházyhoz hasonló lelkületű, becsületű és tisztességű Élő Anita által megtámadott vérplazmaeladásból 2017-től 2019-ig évi 450 millióval, 2019-től pedig még 150 millióval, vagyis 600 millióval több pénz folyik be az államkasszába. Vagyis az OVSZ mostani és ezt megelőző vezetése a korábbinál lényegesen olcsóbban vásárol a piaci szereplőktől és lényegesen drágábban ad el a piaci szereplőknek, aminek köszönhetően egy gyors számítás szerint 2017 óta plusz 2,8 milliárd forint többletet juttattak az államkasszába. Ők úgy korruptak, hogy olcsóbban vesznek, drágábban adnak, és nem tesznek zsebre semmit.
Nos, ezt emlegeti a korrupciófigyelőben Hadházy, erről hazudozik korrupciót Élő.
S akkor tegyék fel maguknak a kérdést: vajon kik állhatnak a vírusszűréssel kapcsolatos hazug rágalmak mögött, kik állhatnak a plazmaeladással kapcsolatos hazug rágalmak mögött? És azon is érdemes eltöprengeni, vajon Hadházy és Élő csak ötleteket kap az aljas és becstelen hazudozáshoz, emberek megrágalmazásához vagy egyéb juttatást is?
Tudják, semmi tényállítás, csak kérdésfeltevés és sejtetés. Ahogy ezek a rohadékok csinálják.
Bayer Zsolt - www.magyarnemzet.hu
Megjegyzések
Megjegyzés küldése