Nagyon kemény szavak! Mi van, ha igaz lesz?
A volt főpolgármester elmondta, hogy 2018 óta gyakran vizsgáltatták
felül a Lánchidat, ciklusa végén már hetente zajlottak ezek az
ellenőrzések.
Olyan állapotba kerülhet a
Lánchíd, hogy nem is lehet felújítani, így akár meg is szűnhet a műemlék
– jelentette ki Tarlós István az ATV Egyenes Beszéd című műsorában. A
volt főpolgármester elmondta, hogy a Lánchídra 2018 óta engedélyezett
kivitelezési tervek vannak, 2019-ben, nyár elején pedig beérkeztek a
tenderek, amelyek indokolatlanul magas árat – 34-35 milliárd forintot –
jelöltek meg. „Hat hónapon belül meg kell kezdeni a felújítást – ezt mondták tavaly ősszel”
– emlékeztetett a volt városvezető. Tarlós István nem érti, hogy az új
városvezetés, amely szintén sürgetőnek tartotta a rekonstrukciót, az
elmúlt 6 hónap alatt, amiből 5 és fél eltelt, miért nem írták ki a hídra
a tendert. Tarlós azt mondja, hogy ők hagytak rá pénzt: 23,7
milliárdot, amiből 6 milliárd forint az állami támogatás.
A volt főpolgármester elmondta, hogy 2018 óta gyakran vizsgáltatták felül a Lánchidat, ciklusa végén már hetente zajlottak ezek az ellenőrzések. Emlékeztetett: még az általa vezetett főváros rendelte meg azt a november-december környékén elkészült szakvéleményt, amire Karácsony Gergely jelenlegi főpolgármester most hivatkozik. Tarlós István ismertetése szerint a szakvélemény nagyon komoly dolgokat foglal össze, például, hogy az acélszerkezet hatékonysága csökkent, a láncok nem látják el a funkcióikat, és a csuklók sem működnek rendesen. A betonba rengeteg a kloridion, ettől korrodálódnak a vasszerkezetek – ehhez még hozzájön az, hogy a kereszttartókon öt darab hossztartó fekszik, és ezek gerincén nagyon jelentős a szelvénycsökkenés. Sőt, a szélső pályafelfüggesztésnél 80 százalékos rongálódást fedeztek fel az alpinisták.
A volt főpolgármester elmondta, hogy 2018 óta gyakran vizsgáltatták felül a Lánchidat, ciklusa végén már hetente zajlottak ezek az ellenőrzések. Emlékeztetett: még az általa vezetett főváros rendelte meg azt a november-december környékén elkészült szakvéleményt, amire Karácsony Gergely jelenlegi főpolgármester most hivatkozik. Tarlós István ismertetése szerint a szakvélemény nagyon komoly dolgokat foglal össze, például, hogy az acélszerkezet hatékonysága csökkent, a láncok nem látják el a funkcióikat, és a csuklók sem működnek rendesen. A betonba rengeteg a kloridion, ettől korrodálódnak a vasszerkezetek – ehhez még hozzájön az, hogy a kereszttartókon öt darab hossztartó fekszik, és ezek gerincén nagyon jelentős a szelvénycsökkenés. Sőt, a szélső pályafelfüggesztésnél 80 százalékos rongálódást fedeztek fel az alpinisták.
Karigeri nem tett semmit ebben az ügyben, minden sameszának búsásan hozó megbízás fontosabb volt minden mocsokszórás fontosabb volt, és most a kormányra mutogat a szemét!
VálaszTörlés