És ez nem vicc! - Bohár Dani nagyszerű írása!
Már nemcsak a rendőrök, hanem a multinacionális vállalatok is behódoltak a Black Lives Matter mozgalomnak. Amikor egy PR-fogás többet ér a tradíciónál, a márkanévnél, mindennél.
Az megvan, amikor két évvel ezelőtt a H&M piacra dobott egy új pulcsit, és a webshopjában egy fekete kisfiúval reklámozta a ruhát? Az egyetlen probléma, hogy a kapucnis pulóveren az volt a felirat, hogy „coolest monkey in the jungle”, vagyis a legmenőbb majom a dzsungelben. Erősre sikeredett, amiért a világcég azonnal beszüntette a ruhadarab értékesítését, és nem tudott elégszer bocsánatot kérni az afroamerikai közösségtől. Ha ez most történt volna, akkor nagy valószínűséggel a H&M-ek egy része már lángokban állna.
A történetet már jól ismerjük. George Floyd életét vesztette egy rendőri intézkedést követően. Rég nem látott tüntetéshullám indult az Egyesült Államokból, amely végigért már az egész világon. Pusztítás, fosztogatás, gyújtogatás, őrület, ami történik.
A politikai korrektségi versenyből természetesen nem maradhattak ki a nagy multinacionális cégek sem, akiknek – ne legyenek illúzióink – csak a profit, a pénz és a pillanatnyi „jóemberkedés” számít.
Az Uncle Ben’s az elsők között jelentette be, hogy a termékcsalád új nevet, új logót és új designt kap. Az Uncle Ben’st gyártó Mars cég 1943 óta gyártja a kedvelt ételeket. Tehát a Black Lives Matternek sikerült kinyírnia egy 80 éves márkát. Persze, persze tudom! Kit érdekel az Uncle Ben’s, amikor ennyire magasztos a cél. Meg egyébként is, a vállalat saját maga sétált bele a politikai korrektség szivárványmázas virágmezejébe.
Az Uncle Ben’s mellett a Magyarországon kevésbé ismert Aunt Jemima nevű, édes szirupot gyártó PepsiCo is jelezte, hogy megváltoztatják a termékükön szereplő logót, amely egy afroamerikai nénit ábrázol, emellett természetesen az édesség neve is más lesz. Ben bátyának és Jemima nénjének annyi.
Az már csak hab a tortán, pontosabban hab a csókon, hogy Svájcban arra készülnek, hogy betiltsák a négercsókot. Pontosabban a Schocokusst, amelyet már át kellett korábban nevezni a politikai korrektség miatt csokis csókra.
Az élelmiszeripar mellett nem maradhat ki a PC-buliból a szépségszektor sem. A Johnson & Johnson úgy döntött, hogy többé nem forgalmaz olyan termékeket, amelyek bőrfehérítő hatásúak. Ezt írták közlényükben: az elmúlt hetekben kialakult párbeszéd világított rá arra, hogy néhány Neutrogena és Clean & Clear termékünk azt sugallhatja, hogy a fehér, vagy fehérebb jobb, mint valaki saját, egyéni bőrszíne. De ez sosem állt szándékunkban – az egészséges bőr a gyönyörű bőr.
És ez nem vicc!
A szuperszenzitív világunk 2020-ra oda jutott, hogy le kell cserélni egy szósz márkanevét és logóját, mert rasszista. Soha életemben nem jutott eszembe, hogy amiért Ben bácsi afroamerikai, ezért ne kedvelném a termékeit. Sőt, valójában eddig fel sem tűnt, hogy Uncle Ben fekete. Talán éppen azért, mert egyáltalán nem számít, hogy Ben afroamerikai, cigány, kínai, arab, zsidó vagy keresztény. Az a fontos, hogy a termék jó vagy sem. Ahogy egy ember sem attól lesz értékes vagy nem, hogy milyen a bőre színe vagy a vallása. Az külön abszurd, hogy Ben a története szerint egy sikeres rizstermelő volt. Nem rabszolga, hanem az amerikai álom megtestesítője.
Ezek a húzások kontraproduktívak. Hiszen mélyítik a társadalomban meglévő feszültségeket. Pont az ellenkező hatást érik el. Káros a multik tevékenysége. Ahogy mindenkinek, nekik is azon kellene tevékenykedniük, hogy segítsék a párbeszédet, ne pedig még nagyobb szakadékot ássanak.
Meg egyébként is, a multinacionális vállalatokat egyáltalán nem érdekli a morál. Ha kell, szivárványos dobozba zárják üdítőitalukat, ha pedig arra van szükség, akkor leveszik afroamerikai reklámarcukat a rizsükről. Őket csak a pénz és a pillanatnyi profit, illetve a trendek érdeklik.
Így fest a világunk 2020-ban. Van esély arra, hogy valaha még visszatérünk a normális mederbe?
Bohár Dániel - www.888.hu
Már nemcsak a rendőrök, hanem a multinacionális vállalatok is behódoltak a Black Lives Matter mozgalomnak. Amikor egy PR-fogás többet ér a tradíciónál, a márkanévnél, mindennél.
Az megvan, amikor két évvel ezelőtt a H&M piacra dobott egy új pulcsit, és a webshopjában egy fekete kisfiúval reklámozta a ruhát? Az egyetlen probléma, hogy a kapucnis pulóveren az volt a felirat, hogy „coolest monkey in the jungle”, vagyis a legmenőbb majom a dzsungelben. Erősre sikeredett, amiért a világcég azonnal beszüntette a ruhadarab értékesítését, és nem tudott elégszer bocsánatot kérni az afroamerikai közösségtől. Ha ez most történt volna, akkor nagy valószínűséggel a H&M-ek egy része már lángokban állna.
A történetet már jól ismerjük. George Floyd életét vesztette egy rendőri intézkedést követően. Rég nem látott tüntetéshullám indult az Egyesült Államokból, amely végigért már az egész világon. Pusztítás, fosztogatás, gyújtogatás, őrület, ami történik.
A politikai korrektségi versenyből természetesen nem maradhattak ki a nagy multinacionális cégek sem, akiknek – ne legyenek illúzióink – csak a profit, a pénz és a pillanatnyi „jóemberkedés” számít.
Az Uncle Ben’s az elsők között jelentette be, hogy a termékcsalád új nevet, új logót és új designt kap. Az Uncle Ben’st gyártó Mars cég 1943 óta gyártja a kedvelt ételeket. Tehát a Black Lives Matternek sikerült kinyírnia egy 80 éves márkát. Persze, persze tudom! Kit érdekel az Uncle Ben’s, amikor ennyire magasztos a cél. Meg egyébként is, a vállalat saját maga sétált bele a politikai korrektség szivárványmázas virágmezejébe.
Az Uncle Ben’s mellett a Magyarországon kevésbé ismert Aunt Jemima nevű, édes szirupot gyártó PepsiCo is jelezte, hogy megváltoztatják a termékükön szereplő logót, amely egy afroamerikai nénit ábrázol, emellett természetesen az édesség neve is más lesz. Ben bátyának és Jemima nénjének annyi.
Az már csak hab a tortán, pontosabban hab a csókon, hogy Svájcban arra készülnek, hogy betiltsák a négercsókot. Pontosabban a Schocokusst, amelyet már át kellett korábban nevezni a politikai korrektség miatt csokis csókra.
Az élelmiszeripar mellett nem maradhat ki a PC-buliból a szépségszektor sem. A Johnson & Johnson úgy döntött, hogy többé nem forgalmaz olyan termékeket, amelyek bőrfehérítő hatásúak. Ezt írták közlényükben: az elmúlt hetekben kialakult párbeszéd világított rá arra, hogy néhány Neutrogena és Clean & Clear termékünk azt sugallhatja, hogy a fehér, vagy fehérebb jobb, mint valaki saját, egyéni bőrszíne. De ez sosem állt szándékunkban – az egészséges bőr a gyönyörű bőr.
És ez nem vicc!
A szuperszenzitív világunk 2020-ra oda jutott, hogy le kell cserélni egy szósz márkanevét és logóját, mert rasszista. Soha életemben nem jutott eszembe, hogy amiért Ben bácsi afroamerikai, ezért ne kedvelném a termékeit. Sőt, valójában eddig fel sem tűnt, hogy Uncle Ben fekete. Talán éppen azért, mert egyáltalán nem számít, hogy Ben afroamerikai, cigány, kínai, arab, zsidó vagy keresztény. Az a fontos, hogy a termék jó vagy sem. Ahogy egy ember sem attól lesz értékes vagy nem, hogy milyen a bőre színe vagy a vallása. Az külön abszurd, hogy Ben a története szerint egy sikeres rizstermelő volt. Nem rabszolga, hanem az amerikai álom megtestesítője.
Ezek a húzások kontraproduktívak. Hiszen mélyítik a társadalomban meglévő feszültségeket. Pont az ellenkező hatást érik el. Káros a multik tevékenysége. Ahogy mindenkinek, nekik is azon kellene tevékenykedniük, hogy segítsék a párbeszédet, ne pedig még nagyobb szakadékot ássanak.
Meg egyébként is, a multinacionális vállalatokat egyáltalán nem érdekli a morál. Ha kell, szivárványos dobozba zárják üdítőitalukat, ha pedig arra van szükség, akkor leveszik afroamerikai reklámarcukat a rizsükről. Őket csak a pénz és a pillanatnyi profit, illetve a trendek érdeklik.
Így fest a világunk 2020-ban. Van esély arra, hogy valaha még visszatérünk a normális mederbe?
Bohár Dániel - www.888.hu
Megjegyzések
Megjegyzés küldése