Végre!
Feljelentette a Ryanairt a Védett Társadalom Alapítvány fogyasztóvédelmi szabályozással is foglalkozó Budapest Bizottsága, mivel
a diszkont-légitársaság a weboldalán megtévesztő üzeneteket jelenít meg a magyarországi fogyasztók számára, amiben letagadja saját díjemelését
– közölte hétfőn a Védett Társadalom Alapítvány.
Mint részletezték, a légitársaság kizárólag a magyar aloldalán tesz közzé angol nyelvű üzeneteket, amelyekben azt állítja, hogy Magyarország a légitársaságokra vetett ki extraprofitadót, amit a fogyasztók lennének kötelesek megfizetni.
Ezzel szemben
a valóság az, hogy a háború gazdasági hatásait ellensúlyozó magyar adó a földi utaskiszolgálást végző cégeket terheli, a Ryanair számára legfeljebb közvetett költségként jelentkezhet
– emelték ki, megjegyezve, hogy ezt a Ryanair is nagyon jól tudja, mert a magyar adó egyáltalán nem újdonság, hanem Európa több országában régóta bevett adónem, amelynek beszedésétől hazánk eddig eltekintett.
– A Ryanair tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg azzal, hogy a weboldalán azt a hamis látszatot kelti, mintha a fogyasztókra kivetett díjemelés nem a Ryanair saját üzleti döntése lenne, és az extra díjat a vállalat kénytelen volna felszámítani nekik
– állapította meg az alapítvány bizottsága, amely hétfőn közérdekű bejelentést tett a fogyasztóvédelmi hatóságnál.
Ebben kérik, hogy a hatóság vizsgálja ki a jogsértő Ryanair-közleményeket.
Közölték:
a magyar és EU-s fogyasztóvédelmi szabályok minden légitársaságnak tiltják, hogy a saját költségük közvetett áthárítását úgy kommunikálják a fogyasztók felé, mintha az a fogyasztókat terhelő adó volna.
Borítókép: Újabb eljárás indul a diszkontcég tájékoztatása miatt (Fotó: MTI/Faludi Imre)
Megjegyzések
Megjegyzés küldése