Balosok figyelmébe ajánlom!
Úgy tűnik, a főpolgármester sorra hozza az olyan intézkedéseket, amelyekkel keresztbe tehet a fővárosi közlekedésnek: logikátlan útlezárások, biciklisáv a Nagykörúton, de ilyen volt a parkolási zónák átszervezése is.p>
Emellett Budapesten 2019 óta egyre gyakoribb, hogy az utcákat elárasztja a szemét.Karácsony Gergely eddigi főpolgármesteri ideje alatt nem telt el úgy év, hogy ne lettek volna nagyobb botrányok egy-egy intézkedése körül. Az alábbiakban összeszedtünk párat ezek közül.
„Gerikarók”
A főpolgármester kabinetfőnöke méltatlan megjegyzést tett, amit visszautasítok – nyilatkozta pár napja Győrfi Pál a Mandinernek azzal kapcsolatban, hogy Balogh Samu nemrég kijelentette: az OMSZ szóvivője politikai kampányt folytat, amikor az Üllői út mentén kialakított biciklisávokat kritizálja, mert azok megnehezítik a mentők munkáját.
Többeknél kiverte a biztosítékot ugyanis az, hogy az Üllői úton júliusban kialakított biciklisávok nagy dugókat okoznak, egyúttal meglehetősen balesetveszélyesek. Emellett kihasználatlan is a három és fél méter széles biciklisáv. Ráadásul a sávot majdnem több motoros használja, mint biciklis, ami egyébként tilos és szintén veszélyes.
„Le kell szögezni: fontosnak tartjuk a kerékpáros balesetek megelőzését, a kerékpárosok biztonságának elősegítését, de az, amit a főváros kitalált, nem feltétlenül jó megoldás” – erősítette meg korábban kifejtett álláspontját az OMSZ szóvivője, egyébként először egy Facebook-bejegyzésében jelezték, hogy bár a mentők is támogatják a biztonságos kerékpározást a fővárosban, az újonnan kialakított biciklisávok viszont nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését.
Veszélyes bringasávok
Arra, hogy milyen veszélyesek a Karácsony Gergely regnálása első évében kialakított biciklisávok, már 2020-ban felhívta a figyelmet a Magyar Autóklub. Közleményükben akkor úgy fogalmaztak: véleményük szerint
felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni a járványhelyzetet kihasználva ötletszerűen, valós társadalmi egyeztetés nélkül kialakított kerékpársávok jelentős részét.
Álláspontjuk szerint ezek többsége káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag-kibocsátást és társadalmi feszültséget is kelthet. Nyomatékosították, hogy az élhető város modellje nem érhető el önmagában, a kerékpáros közlekedés autóforgalom hátrányára történő támogatásával. Mint írták, a biciklis közlekedés feltételezett ugrásszerű növekedése sem teremti meg önmagában az élhetőbb város modelljét.
Kukabotrányok
Több cikkben írtunk arról, hogy a felújítása után továbbra is áldatlan állapotok uralkodnak a Blaha Lujza téren, valamint az annak részeként átadott közvécében is: a vécének nevezett bódé – amelynek használatáért 250 forintot kell fizetni – falai mocskosak, az illemhely körül szerteszét papírdarabok, csipszeszacskó, cigarettacsikk és egyéb szemét hever, valamint kifogyott a vécépapír is. Visszatérő probléma továbbá, hogy a közvécé folyton elromlik, holott még egy éve sincs, hogy átadták.
smert, hogy a főpolgármester az illemhellyel is büszkén szelfizett, amit most ellep a szemét. Egyébként a teljes korszerűsítésen áteső, tavaly ősszel átadott Blaha Lujza téren rendre feltűnnek hajléktalanok, akik nem feltétlenül rendeltetésszerűen használják a közterületet.
Ismert az is, hogy Karácsony Gergely még 2021-ben leszereltetett 3000 köztéri kukát Budapesten, spórolásra hivatkozva: szinte már állandósuló látvány lett az utcákon, illetve a csordultig telt szemetesek körül a hulladék.
Később több baloldali politikus is elismerte, hogy ez hibás döntés volt a fővárosi önkormányzat részéről, sőt szépen csendben Karácsony Gergely is elismerte hibáját és gyorsan visszarakatott 150 kukát a főváros különböző pontjain.
Sztrájk a szemétszállítóknál
Úgy látszott, hogy ezzel nem sok mindent oldott meg a főpolgármester, ugyanis tavaly az FKF Ecseri úti telephelyén sztrájkba kezdtek a szemétszállítók, a hulladék pedig villámsebesen elkezdte ellepni a köztereket. Három napig szüntették be a munkát az FKF dolgozói. Emlékezetes, hogy
vezetőjük, Mártha Imre a velük való tárgyalásra egy drága luxusautóval és egy kétmillió forintos karórában érkezett, és egy egyszeri bruttó 200 ezer forintos juttatással akarta lekenyerezni a sztárjkoló kukásokat,
amelyet a dolgozók nem fogadtak el.
Parkolás drágítása
Az már szinte közhely, hogy Karácsony Gergely a regnálása óta üldözi az autósokat: ennek egyik állomása, hogy
szeptembertől 600 forintra növekedett a belső kerületekben az óránkénti parkolódíj, illetve este 10-ig tolódott ki a jegyváltás szükségessége.
Ráadásul a belső kerületekben maximum 3 órára lehet csak letenni az autónkat. Emellett pedig összesen 10 százalékkal nőtt a fizetős zónák mérete. A zónahatárok szélesítésével ráadásul újabb külső utcákban kezdtek el feltorlódni az ingázók által használt autók.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése