Egyházüldözés a kétpofára zabáló papoktól a természetkárosító keresztig.
Juszt László, az O1G kommandó bátor harcosa alaposan odapörkölt az egyházaknak – külön figyelmességgel kiemelve közülük a katolikus egyházat –, valamint a szerinte az Orbán-kormány által zabáltatott, milliárdos papoknak. Jó csapat ez az O1G kommandó, ha párhuzamot keresünk, én a magam részéről leginkább egy palesztin terrorista sejthez tudnám hasonlítani őket, egyrészt, ha valaki kiesik közülük, mindjárt számos másik terem a helyén, másrészt csecsemőtől az aggastyánig válogatás nélkül tüzelnek mindenkire, akiről csak feltételezik, hogy nem gyűlöli zsigerből a kormányt.
Most éppen Juszt elvtárs az, aki naponta posztol általa gyilkosnak gondolt odamondogatásokat az 1789-től napjainkig terjedő időszak teljes baloldali verbális arzenáljával felfegyverkezve. Nem kell hozzá alapos szövegelemzés, hogy rájöjjünk: érvkészlete, szóhasználata kísértetiesen hasonlít a minden egyházi vagyont elkobzó, majd a teljes hitéletet betiltó, papokat és szerzeteseket – sőt: apácákat! – halomra gyilkoló francia forradalmárok, valamint a katolikus ifjúsági szervezeteket feloszlató Rajk László, és a Mindszenty bíborost megkínoztató és bebörtönöztető Rákosi Mátyás szóhasználatára és érvkészletére.
Juszt László és az O1G kommandó szervesen illeszkedik abba a három évszázados progresszív hagyományba, amelyben először mindig a magukat felsőbbrendűnek gondoló, elméleteket legyártó filozófusok jelennek meg világmegváltó ötleteikkel, aztán jönnek a Juszthoz hasonló, néphergelő szellemi közlegények, végül a terror – mikor holokauszt, mikor keresztényüldözés – gyakorlati megvalósítói.
Üdítő újdonság ebben az unalomig ismert forgatókönyvben az O1G kommandó újoncának, a Duna–Ipoly Nemzeti Park igazgatójának (és ebbéli minőségében az Orbán-kormány egyik minisztere által kinevezett felsővezetőnek), Füri Tamásnak az érvelése.p>
Ő a keresztény vallással és annak legfőbb jelképe, a kereszt iránt érzett ellenszenvét egy figyelemreméltó innovációval a ma oly divatos – a valódi zöldgondolattal köszönőviszonyban sem álló – zöldmaszlagba csomagolva adta elő, mondván, az elégetett nagyszénási kereszt pótlása olyan természetkárosítással jár, ami miatt nem lehet az elpusztított régi helyén egy új keresztet felállítani.A Népszava, a HVG és más, a diktatúra által illegalitásba kényszerített független-objektív sajtótermékek – akik annyit nem konyítanak a zöldtémához, hogy a környezetvédelem és a természetvédelem között különbséget tudjanak tenni – egyből piedesztálra emelték Fürit, aki sietett leszögezni, hogy ő „az embertársainkat cselekedetekkel is szolgáló keresztyén gyülekezet aktív hitvalló tagja”. Amellett, hogy a természetkárosító kereszt ellen hősies küzdelmet folytató igazgató úr ezzel ügyesen adaptálja azt a klasszikus érvelést, amely szerint „nem vagyok antiszemita, hiszen vannak zsidó barátaim”, az intézményes egyház konzervatív gondolatához makacsul ragaszkodó katolikusok és reformátusok élnek a gyanúperrel, hogy esetében egy, a katolikus vagy éppen a református egyházat, és a keresztet mint jelképet gyűlölő neoprotestáns szektához (én kérek elnézést: felekezethez) tartozásról van szó. Ami persze szíve joga.
Mindenesetre gratulálunk Füri Igazgató Úrnak a klasszikus baloldali egyházellenes retorika megújításának terén elért eredményeihez, egyben sok sikert kívánunk új munkahelyének megtalálásához, amire a történtek után reményeink szerint szüksége lesz!
Felföldi Zoltán - www.magyarnemzet.hu
Megjegyzések
Megjegyzés küldése